Pyörästö 2–8–0T on varsin vähän käytetty ratkaisu, eli tilanne on täysin päinvastainen vastaavaan tenderiveturiin nähden (K-sarjat). Vetureita on ollut jonkin verran Englannissa ja Walesissa. Ruotsissa pyörästö esiintyi joillakin yksityisradoilla ja ehkä hieman runsaammin kapearaiteisilla radoilla.

VR:llä oli vain yksi Keravan–Porvoon Rautatien oston mukana tullut veturi, jonka elinkaari poikkeusyksilönä päättyi lyhyeen.

Sotatoimikalustossa esiintyy sarja M, joka oli 0–4–0T-pyörästöinen teollisuusveturi.

In complete contrast to the 2–8–0 wheel arrangement, its tank version (2–8–0T) was not very common. The GWR employed some notably on short coal hauls in South Wales. In Sweden a couple of private railways had 2–8–0Ts but mostly on narrow gauge railways.

The SVR/VR only ever had one 2–8–0T on its books, acquired from the private Kerava–Porvoo Railway; as a single locomotive, its career on the VR was short.

War booty locomotives included one class M, an 0–4–0T industrial shunting locomotive.