Porvoon rautatien ostossa vuonna 1917 Suomen Valtion- rautateille siirtyi Tampellan vuonna 1913 valmistama K2-sarjan kaltainen veturi numero 6. Veturin huomattavin ero K2-sarjaan nähden oli, että se oli tankkiveturi. Valtionrautateillä veturille annettiin numero 66 sekä sarjamerkki M1.

Veturissa oli neljä vetoakselia ja yksiakselinen etuteli. Siinä oli märkähöyrykattila, jonka päälle oli sijoitettu höyry- ja hiekkakuvut yhdistettyyn suojukseen. Veturissa oli yhdyskoneisto. Se oli varustettu Dultzin käynnistys- ja vaihtoventtiilillä, jolla veturi voitiin tarvittaessa muuttaa kaksoiskoneistoiseksi. Veturissa oli sisäpuoliset Stephensonin luistikoneistot ja tasoluistit. Westinghousen ilmajarru vaikutti kaikkiin vetopyöriin. Veturissa oli Nathan-voitelulaite ja öljyvalaistus. Suurehkot vesisäiliöt olivat kattilan sivuilla ja pieni polttoainetila hytin takana. Veturi oli halkolämmitteinen.

Veturi soveltui myös linja-ajoon, ainoastaan polttoainetilan pienuus aiheutti vaikeuksia. Viipurin varikko liittikin veturiin 1920-luvulla A6-sarjan veturin numero 60 alkuperäisen tenderin lisäpolttoainetilaksi.

Veturin tultua Valtionrautateiden omistukseen se liitettiin Pasilan varikon vetokalustoon. Sieltä se siirrettiin Sortavalaan vuonna 1926 ja vielä samana vuonna Viipuriin. Veturi siirrettiin Elisenvaaraan vuonna 1927. Sitä käytettiin erilaisissa tehtävissä, kuten työ- ja sorajunissa sekä vaihtotyössä. Suhteellisen uutena veturi hylättiin tarpeettomana vuonna 1934 oltuaan käyttämättömänä pari vuotta.

A 2–8–0T, no. 6 of the Porvoo–Kerava Railway, was added to the SVR motive power fleet in 1917 when this private line was incorporated into the state railways. Built by Tampella in 1913, this was a tank version of the class K2 freight 2–8–0. This locomotive was classified M1 and numbered 66.

It was a compound locomotive with a Dultz simpling valve so that the compounding could be disengaged enabling working as a simple two-cylinder engine when required. This 2–8–0T with large side tanks had Stephenson inside valve gear and slide valves. Fittings included the Westinghouse air brake applied to all driving wheels and a Nathan displacement lubricator. The lamps were oil lit. Steam and sand domes within a combined casing were mounted on the boiler. The small bunker for this wood-burning locomotive was situated behind the cab.

Although suitable for main line duties, the range of this 2–8–0T was limited by the size of its bunker; whilst at Viipuri MPD the former tender of A6 class no. 60 was attached to provide space for extra fuel.

After being taken into SVR ownership, no. 66 was initially allocated  to Pasila loco shed until it was moved to the Karelia region, first to Sortavala and Viipuri in 1926, and then to Elisenvaara in 1927. Latterly it was used on various turns including permanent way work, ballast trains and shunting duties. This relatively new locomotive became superfluous to requirements in the early 1930s and was scrapped in 1934 after a few years in store.