Ruotsista Nydqvist & Holmilta vuonna 1896 tilatut kymmenen G1-tyyppistä, mutta raskaampaa veturia valmistuivat vuonna 1897. Niille annettiin numerot 202–211 ja sarjamerkki G6. Jäljellä olleet G6- ja G9-veturit yhdistettiin vuonna 1942 sarjaksi Sk2, johon liitettiin myös ainoa jäljellä ollut sarjansa muita vetureita raskaampi G1-veturi.
G1/G2/G4 (myöh. Sk2) -vetureihin verrattuna G6:t olivat hieman raskaampia ja kattilan tulipinta sekä tenderin vesitilavuus olivat vähän suuremmat. Käytännössä veturisarjat vastasivat toisiaan. Konepajakorjauksissa myös vetureiden höyrykattiloita voitiin vaihtaa näiden sarjojen kesken. G6-veturit valmistuivat halkolämmitteisiksi.
G6-sarjaan tehtiin samat muutostyöt kuin G1:een. Muutostyöt tehtiin 1920-luvun loppupuolella vetureihin 202 ja 205–211 varustamalla ne tulistinkattiloilla ja vahvistamalla samalla niiden kehyksiä. Muihin yksilöihin ei näitä muutoksia tehty, koska ne oli tarkoitus hylätä lähivuosina. Veturissa 201 kokeiltiin Kylälän lietsointa. Kaikki olivat myös muutettuina hiililämmitteisiksi käyttöaikansa jossain vaiheessa.
Vetureita oli eri aikoina sijoitettuina eri puolille rataverkkoa, aluksi lähinnä Tampereelle ja Vaasaan, sittemmin Ouluun ja Pohjois-Suomeen. G6-vetureita käytettiin vastaavissa töissä kuin G1:iäkin. Niiden käyttö linjaliikenteessä väheni 1920-luvun loppupuolella.
Sarjasta hylättiin kolme veturia vuosina 1933–34 ja loput seitsemän vuosina 1951–53.