Muutamissa C5-sarjan vetureissa näyttää olleen varsin erikoinen rautatangoista tehty karja-aura. Normaalisti karja-auran tilalla oli valtava lumiaura tai sitten vaihtotyöhön tehdyt askelmat. Kuva 1800-luvun lopulta Vaasasta.
Certain C5s appear to have been fitted with an unusual cowcatcher made from iron bars. A huge snowplough or shunting footboard could be fitted instead of the cowcatcher.
C5-sarjan veturi nro 102 kääntöpöydällä 1900-luvun alussa. Veturin tenderin takaosaa on hieman loivennettu ehkä paremman näkyvyyden vuoksi vaihtotöissä.
Hanomag-built class C5 0–6–0 no. 102 is seen on a turntable in the early 20th. The sloping rear tender section provided the engine crew with better visibility when shunting.
Hanomagin mainoskuva C5-sarjan veturista, jonka tenderissä on näkyvyyttä helpottava viistetty takaosa ja vaihtotyöskentelyyn erityisesti sopiva ikkunaerkkeri hytissä. Veturi on todennäköisesti nro 109.
A Hanomag publicity photograph of a C5 class engine, emphasising its suitability for shunting work due to the rear sloping tender and the protruding cab windows. The loco is apparently no. 109.
C5-sarjan veturista näkyy, miten hytti on ollut alun perin ”normaalia eurooppalaista mallia”, mutta ilmeisesti Suomessa siitä on suljettu osa sivuseinän aukkoa ja takaseinä. Muut sarjan veturit näyttävät olleen jo alusta saakka isolla suljetulla hytillä.
To illustrate the specific features of the first C5 0–6–0 engines. The ‘standard European model’ of cab is clearly visible but evidently modified with enclosed openings at the sides and rear. Later class members were built new with enclosed cabs.
C5-sarjan veturi nro 109 Imatran veturitallin kääntöpöydällä 1900-luvun alkupuolella. C5-vetureiden hytin etuseinän ikkunoista esiintyy monia muunnelmia. Niissä on pyöreitä ikkunoita kahdella eri mitoituksella, soikeita ikkunoita sekä ikkunoita, joiden yläosa on pyöristetty. Kaikkien ikkunatyyppien yhdistelmiä on myös.
C5 no. 109 on the turntable at Imatra MPD in the early 20th century. Various types of cab spectacle windows were fitted, some were covered, others had a curved upper section. The C5 could have any combination of window types.
Jotkut VR:n veturit jatkoivat työtään aktiivipalveluksensa jälkeen yksityisillä omistajilla. Tässä eräs C5-veturi (ent. 103, ent. 304) on Enson tehtaiden käytössä numerolla 2.
Certain engines soldiered on in private ownership after their active VR service such as this C5 (ex-103, ex-304) seen serving as Enso factory no. 2.